Inimkond sureb: 1.osa – peied

(…ehk sissejuhatus sellele, mida ma tegelikult tahan öelda)

50? 75 aastat? kõige enam käesoleva sajandi lõppuni? öelge palun ausalt – kui kaua teie arvamuste ja uskumuste kohaselt suudab inimene oma eksistentsi lõppu siin planeedil veel edasi lükata, sest mina äsja pakutust rohkem ei julgeks loota. jälgides meedias seda, mis meie maailmas toimub, olen ma hakanud kergelt muret tundma. kas mul 60-ne aastaselt on võimalik värsket vett juua või peavad mu lapselapsed terved omad elud pommivarjendis mööda saatma? – kui aus olla, siis need egoistlikud pisiasjad ei ole need, mille pärast ma kardan. mul on hirm selle ees, et maailma lõpust hakkab avalikkuses rääkima alles see põlvkond, kes mitte enam ei oleta, vaid teab, et nende poegade ja tütarde lapsed enam päikesevalgust ei näe.

hoolimatus. kui mult küsitaks, mis lõpetab inimkonna olemise, siis vastaksin just selle sõnaga. hoolimatus kõige muu suhtes, mis ei puuduta antud (h)indiviidi antud ajahetkel. säh sulle jätkusuutlikust. mind huvitab, kuidas mu enda pojal/tütrel tulevikus läheb, aga naabri jõnglastest on mul ükskõik. kõik mängiks ju ilusti välja, kui poeg/tütar elaks omaette kuskil far-far-away planeedil ning suudaks end täielikult isemajandada. kui aga vastaskoridori pille ja priit tülli lähevad, mille tulemusena priit viskab pille koos 9-sa aastase lauraga tänavale, ei jätku mul südant, et neile ajutist peamaja pakkuda – saabki marakratist lahti – käib mul niikuinii ajalehti varastamas. nõnda olengi ma kaasa aidanud meie heaoluühiskonna tekkele:). sel hetkel, kus ligikaudu 52% maailma inimestest elab vähemaga, kui 2 dollarit päevas, tunnen ma end hästi, sest mina otsustan seda informatsiooni oma teadvuses ignoreerida. hämmastav on see võime meie liigil – me suudame silma ka pilgutamata elada maailmas, kus teised meie ümber surevad, ning nautida oma isiklikke mugavusi.

3rd largest global income is child prostitution and trafficking – because of poverty and lack of education. ~ Serving Our World

nii ei toimi me oma lastega, jumal hoidku selle eest – see on meie naabrite asi. muuseas – naabrite huvivaldkonda kuuluvad ka vihmametsad, maavarad, näljahädad, osoonikiht…

meie peame aga pidu.

Inimkond sureb: 2. osa – mina, maailma kodanik (ilmub 2he nädala sees)

~ kirjutas Jaak Kütt &emdash; mai 12, 2007.

5 kommentaari to “Inimkond sureb: 1.osa – peied”

  1. Kas see väikene oranž raamatukesekene oli ka inspireeriv? Inimkond on julm… Samas äkki see peabki mingil imelikul põhjusel nii olema? Mine tea, öeldakse ju, et kõigel on põhjus.

  2. väikene oranž oli natukene:P mina ei leia, et inimkond oleks julm – tema kõige lärmakamad ja mõjukamad indiviidid kipuvad julmad olema. minule tundubki kõige suuremaks probleemiks see, et inimkond jaguneb indiviidideks, et ta ei suuda moodustada tervikut.

  3. Huvitav mõte… Sul on huvitavad mõtted 🙂

  4. oota.. kuidas sulle oligi kombeks minu ja kärdi kohta öelda…

    awww XD

  5. 😀

Lisa kommentaar

 
